Domenico Lovascio

domenico.lovascio@unige.it

Ricevimento

Fare sempre riferimento alla pagina personale del docente https://lingue.unige.it/node/799

Insegnamenti

Altre informazioni

My research interests lie in the literature and culture of the early modern period, with a particular focus on the reception of the Roman past in Elizabethan, Jacobean and Caroline drama. I am also interested in the plays in the canon of John Fletcher and his collaborators; textual editing; neo-Senecan drama; lost plays, and Anglo-Italian relationships.

I am author of John Fletcher's Rome: Questioning the Classics (Manchester UP, 2022), Un nome, mille volti. Giulio Cesare nel teatro inglese della prima età moderna (Carocci, 2015), and editor of John Fletcher and Philip Massinger's The False One for the Revels Plays series (Manchester UP, 2022).

I am the Italian advisor to the Oxford edition of The Complete Works of John Marston, a member of the editorial board of Shakespeare (the journal of the British Shakespeare Association), a contributor to the Lost Plays Database and a contributing editor to the forthcoming editions of The Collected Works of Thomas Kyd and The Collected Plays of Robert Greene.

I also edited the Arden Early Modern Drama Guide to Shakespeare’s Antony and Cleopatra, a special issue of Shakespeare on 'Shakespeare: Visions of Rome' and the collection of essays Roman Women in Shakespeare and His Contemporaries (Medieval Institute Publications/De Gruyter, 2020).

In 2020 I received the Ben Jonson Discoveries Award for outstanding contribution to The Ben Jonson Journal.

My research has also appeared in English Literary Renaissance, Renaissance Studies, Early Theatre, Medieval and Renaissance Drama in England, Notes and Queries and elsewhere.

Current work in progress includes a modern-spelling critical edition of Thierry and Theodoret by Fletcher, Massinger and an unidentified collaborator for the Revels Plays series.

RICEVIMENTO

Fino a data da destinarsi, svolgerò il ricevimento a distanza (via Microsoft Teams) previo appuntamento.

Si invitano tuttavia gli studenti a controllare sempre, prima di presentarsi al ricevimento, gli avvisi su questa pagina per eventuali modifiche dell’ultimo minuto.

Importante per laureandi: la tesi deve essere consegnata nella sua forma definitiva almeno 20 giorni prima della data di approvazione della domanda di laurea.

INSEGNAMENTI A.A. 2021/22

Letteratura e cultura inglese I Fraz. A 55860